謝君豪 就在腳下

發信人: yilingkoo.bbs@cia.hinet.net (只有為你~大蝦哥哥), 看板: HK-Drama
標  題: 謝君豪 就在腳下
發信站: 中央情報局 (Tue Sep 16 09:38:15 2003)

由舞台跳到大銀幕,謝君豪未習慣放下藝術家身分,已取得金馬影帝名銜,卻為了搞舞台劇,推掉源源不絕的片約,但在話劇團成為「飛」人物,開始感到壓力,要整整一年時間才能拋開包袱。

這些年來他到大陸拍劇,隨著與來自五湖四海的人合作,接觸到不同人種,謝君豪眼界大開,不再活在象牙塔內,發覺人生大道理,原來一直踏實的在腳下。

<採訪>維她 <攝影>容子堂

謝君豪近兩年共拍了五部國產劇,大部分時間不在香港,他又不會自我宣傳,要不是之前拍過亞視劇集,最近又參與無線一部劇的演出,大家差點忘記他曾為港增光,憑《南海十三郎》榮獲台灣金馬影帝。這次面對面傾談,不知是否秋日的陽光耀眼得來清爽,感覺上他整個人都比以前開朗健談。

天外有天

「無論做野、演戲、人生,我係比以前睇開左好多,可能出去做野接觸人多D,依家我會覺得藝術唔係高高在上,而係好踏實咁D腳下,細個睇日劇《柔道龍虎榜》已經知道呢個道理,但道理同實踐係兩回事,要慢慢成長,體唔體會到就好個人。」

謝君豪承認曾有一段時間很熱愛藝術,對舞台劇有一番抱負,藝術家追求真善美,往往以為高人一等,所以藝術家都自高自大,但其實應該謙虛去觀察別人,便會發覺世界上還有很多高手,以他曾合作過的內地演員為例,有很多香港觀眾甚或他自己也不認識的演員,可能就是超級高手。

各有所長

「香港人自信心下跌,依家咁既時勢出去睇番,未必自己果套最標青,但發展咁多年,點都有自己。我地同內地演員演戲有乜唔同?點解人地要用你?見多左內地演員,就會諗到。」

他又以金庸小說《笑傲江湖》,華山分有氣宗與劍宗兩個支派作比喻,香港演員屬劍宗派,有想像力具浪漫感又快捷,內地演員則是氣宗派,需要一定時日的訓練作基礎,演技都很紮實,歷史感很重,所有其他華人地區的演員演歷史劇都不及他們,總之各有所長,不可妄自菲薄。」

總覺得當年他沒有好好把握做了影帝的機會,繼續在影圈發光發亮是一件很可惜的事情,他卻真的以平常心看這件事。「影帝係隨緣,第一我最鍾意係舞台,唔識度期,以為做唔到其他野,推左好多部戲;其次係我一向唔係爭取型,不過呢幾年都多D人搵我返大陸拍劇,依家每年都會保持住做一個舞台劇。」

因為醉心舞台劇,謝君豪失去很多名與利的機會,現在再給他作取捨,他的答案仍是肯定的:「都係揀舞台劇!」

太大壓力

「其實羅獎之後,我都唔知係乜,只係覺得突然有好多人圍住我影相,講D野又變得好重要咁上晒報紙,唔知點應付。」由一個媒體轉到另一個媒體,對演出電影、電視未有時間去適應之外,連原本對舞台劇有絕對把握的他,也突然感到壓力。

「由84年開始做舞台劇,我當時已經做到冇晒壓力,但突然間有好多人買飛入來係為左睇我,壓力係唔知自己可唔可以交代到,有左呢個諗法,我就唔可以好似以前咁享受,用平常心在最輕鬆D狀態下演出,直至有一次返大陸拍戲,已經係一年後既事,好辛苦,冰天雪地,幾晚通宵,咁樣反而突然間Click中,原來人生冇乜!」

「詩人」寶貝女

以前,謝君豪不愛跟傳媒談私人生活,現在他像大部分的父母一樣,提到兩歲半的寶貝女兒,任何事都美化得可以。

「呢兩年我有三分二時間大陸,好掛住屋企個小朋友,但佢對我幾好,有次佢係電話問我:『又幾時返來呀?做完野未呀?唉唉唉!』佢係度呻吟緊。」

說時,他是一臉溫馨甜絲絲,之後又說:「佢好有思想邏輯,D比喻用得好藝術,有次係屋企燃左好多蠟燭,佢一路睇住話:『蠟燭喊呀!』佢用喊來比喻D蠟滴落既一刻用得好好,詩人都係咁咋,勁過我呀!」

成報  http://www.singpao.com/20030916/gossip/445904.html